پیوند استخوان
پیوند استخوان به چه منظور در ایمپلنت دندان استفاده می شود؟
2021-09-15
بافت پیوندی لثه یا بافت لثه خود بیمار برای تحلیل لثه!
2021-09-20

چه راه هایی برای کاهش درد بعد از ایمپلنت کردن هست؟

کاهش درد بعد از ایمپلنت

کاهش درد بعد از جراحی ایمپلنت

جراحی ایمپلنت دندان روشی است که ریشه های دندان را با پایه های پیچ دار جایگزین می کنند.

و دندان های مصنوعی را که شبیه دندان های واقعی هستند جایگزین می کنند. ایمپلنت جایگزین مناسبی برای پروتز یا بریج بوده و زمانی که فقدان ریشه طبیعی دندان هاست. اما نگرانی از بابت جراحی و درد بعد از ان می باشد. همینجا اعلام می کنیم این روش به دلیل بیحس کردن دردی ندارد. برای بعد از جراحی هم روش هایی در نظر گرفته می شود که در ادامه برایتان اورده ایم.

چندین روش وجود دارد که متقاضیان ایمپلنت دندان می توانند ناراحتی را کاهش داده و روند بهبود را پس از عمل به حداکثر برسانند.

رعایت دقیق دستورالعمل های دندانپزشک بعد از عمل ، از جمله مصرف آنتی بیوتیک در صورت تجویز ، بسیار مهم است.

حتماً بهداشت دهان و دندان خود را به طور منظم رعایت کنید حتی اگر مجبور باشید در اطراف محل ایمپلنت ملایم برخورد کنید.

راه های دیگر برای کاهش درد و ناراحتی و کمک به روند بهبود بعد از جراحی ایمپلنت دندان می باشند.

کاهش درد بعد از ایمپلنت

که عبارتند از :

• برای کنترل درد و تورم از کمپرس سرد استفاده کنید تا 24-48 ساعت بعد از عمل.
  • سپس رژیم غذایی مایع و نرم را رعایت کنید.
  • به طور منظم با آب نمک گرم آبکشی کنید تا میکروب ها از بین بروند و بهبودی حاصل شود تا 10 روز پس از عمل.
  • از غذاهای داغ ، تند یا ترد خودداری کنید از 24 ساعت بعد از عمل نباید از نی استفاده کنید.
  • تمام ملاقاتهای بعدی با دندانپزشک خود را ترتیب داده و ادامه دهید .

نکته ای که گفتنی ست و باید اشاره کرد، پروسه درمان و بهبودی در هر فردی متفاوت می باشد.

حتی با رعایت موارد ذکر شده در بالا.

اینکه از تفاوت بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دندان در افراد مختلف می گوییم، بخاطر اینکه هر فرد آستانه درد متفاوتی دارد.

با این حال ، کاشت ایمپلنت های دندانی از نظر درد و ناراحتی هم در حین جراحی و هم بعد از جراحی نسبتاً قابل کنترل است.
وایمپلنت های دندانی سرمایه گذاری بزرگی برای سلامت دهان و دندان شما در دراز مدت می باشند.